Halkbanan

Ching chong styrstång! Idag skulle ja vara på körskolan klockan 07 så jag tänkte vara ute i god tid så jag tog pendeltåget som gick halv 7. När jag kommit till Barkarby så stannar tåget och blir stående för att ett annat tåg i Sundbyberg har gått sönder och dom vet inte hur lång tid det tar att få bort det så jag får lov att ringa pappa så att han fick komma och hämta mig och köra till Gillingebanan. Fattar inte vad SL's problem är, snöstorm, värmebölja, ett löv på rälsen, alltid är det något liksom.
Jag hann iallafall dit, men det var ju tack vare att min pappa kunde skjutsa mig, annars hade jag fasen krävt att skit-SL skulle betalt för halkbanan som jag redan hade pröjsat för.

Tillbaka till halkbanan. Först hade vi lite teori och sen fick vi testa att volta i en bil, och få känna hur det känns att krocka i 7 km/h. Efter det var det dags att gå ut till bilarna och det fanns bara automatbilar kvar till min stora lycka. Halkkörningen var iallafall jätterolig och dom 4 timmarna gick jättefort. Skönt att ha det gjort nu iallafall.




Kommentarer
Postat av: Cajsa

Sv: Haha, vad ironiskt men roligt! ;)



Lycka till med körkortet (gissar på att det är det du väntar på innan du kan komma iväg?)! Halkan är faktiskt bland det roligaste jag gjort med en bil! :D

2011-07-03 @ 10:52:41
URL: http://mybigadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0