Måndag

Tjenare mannen! Idag har jag haft körlektion, tränat på att köra i rondeller och sånt. Det börjar gå framåt nu har nog inte så jättemånga steg kvar tills repetition av allt. Jag får se om jag gör halkbanan nu på onsdag, det beror på om det fanns plats för mig men min körlärare skulle ringa och ge besked så vi får väl hoppas att jag får veta imorrn, det är ju sista dagen liksom. Annars blir det den 29 juni, men jag vill gärna göra den så fort som möjligt så att jag har det gjort.

Annars finns det inte så mycket mer att skriva om körkortet, det är bara körkort och jobb som gäller för mig nu. Vill bara ha det förbaskade körkortet i handen så att jag kan komma iväg till USA någongång!


Kommentarer
Postat av: Marika - Au Pair i Washington D.C.

Tack! vad kul att du följer min blogg :D

Jag fick också kämpa för körkortet innan jag åkte till USA, det tog ett tag men till slut fick jag det och min ansökan blev godkänd :)!!

Kramar!

2011-06-13 @ 18:19:35
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Marika - Au Pair i Washington D.C.

Jag började nog min ansökan redan i Augusti, och jag blev godkänd i slutet av November, men så lång tid tar det inte om man skriver all sin ansökan direkt o får referenser direkt o sedan skickar in.. Det gick veckor då jag inte jobbade med min ansökan alls för jag bara väntade på referenser. Så det kan ju bara ta typ 2 veckor om du är snabb :) Min värdfamilj var min 8.e match, jag hade 7 familjer innan de, men pratade bara med 2 av 7, dem andra hörde aldrig av sig :S Tog mig 1½ vecka att få min första match efter ja hade blivit godkänd. Sedan tog det 1½ månad att äntligen få min värdfamilj... bara för dem två familjerna jag pratade med innan höll kvar min ansökan på deras sida i typ 2 veckor så ingen annan familj kunde se den.. dem slösade bort min tid väldigt mycket... annars hade de nog gått mkt fortare än så. Matchningarna kom rätt så snabbt för mig också, tog nog inte mer än 2 dagar mellan varje matchning, så de flöt på :) Lycka till med din ansökan o allt annat, fråga gärna om du har några andra frågor :) !! kram!

2011-06-14 @ 02:22:25
URL: http://marreika.blogg.se/
Postat av: Ida

Lycka till med körkortet!! Hör av dig om du undrar något över matchningsprocessen eller något :)

2011-06-14 @ 14:11:51
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0